

I. Algemene informatie
1. Gegevens ggz-aanbieder
Naam regiebehandelaar: T BAKELS
BIG-registraties: 09920818316
Overige kwalificaties: EMDR
Basisopleiding: Klinische psychologie, 4 jarige opleiding RINO tot psychotherapeut
AGB-code persoonlijk: 94010681
Praktijk informatie 1
Naam Praktijk of Handelsnaam: Psychologiepraktijk Bakels
E-mailadres: info@psychologiepraktijk-amsterdam.nl
KvK nummer: 51756749
Website: www.psychologiepraktijk-amsterdam.nl
AGB-code praktijk: 94058698
1b. Werkt u op meer dan één locatie, geef dan de locaties en adresgegevens
hieronder in:
2. Biedt zorg aan in
Er is sprake van een overgangssituatie daarbij we zowel werken met een onderscheid in
generalistische basis-ggz en gespecialiseerde ggz als een indeling naar settings van het
Zorgprestatiemodel. In de toekomst zal het eerste onderscheid komen te vervallen.
2a.
Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk.
de generalistische basis-ggz
de gespecialiseerde-ggz
2b. Biedt zorg aan in setting 1 en vult de voorwaarden ten aanzien van de indicerende en
coördinerende rol als volgt in:
Ik bespreek elk jaar een minimum aantal indicatiestellingen met collega’s, ik word hierop elke vijf jaar
getoetst tijdens de LVVP visitatie.
3. Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod
Cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals aandachtsgebieden, type
klachten, behandelvorm):
3a. Beschrijf in maximaal 10 zinnen de algemene visie/werkwijze van de praktijk en hoe uw
cliëntenpopulatie eruit ziet. Bijvoorbeeld: op welke problematiek/doelgroep richt de praktijk zich,
betrekt u familie/omgeving in de behandeling, past u eHealth(toepassingen) toe, etc.:
De praktijk richt zich op de ambulante behandeling van (jong)volwassenen en ouderen. Indien
gewenst wordt de familie/omgeving betrokken bij de behandeling. Clienten kunnen o.a. terecht voor
depressie, angststoornissen, burnout, lichte verslavingsproblematiek en
persoonlijkheidsproblematiek
Trajecten zijn gericht op het versterken van autonomie en verbinding met de omgeving.
3b. Cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:
Andere problemen die een reden voor zorg kunnen zijn
Angststoornissen
Depressieve stemmingsstoornissen
Middelgerelateerde en verslavingsstoornissen
Obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen
Persoonlijkheidsstoornissen
Restgroep (Dissociatieve stoornissen; Stoornissen in zindelijkheid; Slaap-waakstoornissen; Seksuele
disfuncties; Genderdysforie; disruptieve impulsbeheersings- en andere gedragsstoornissen; Parafiele
stoornissen; Overige psychische stoornissen; Bewegingsstoornissen en andere bijwerkingen van
medicatie)
Trauma en stress gerelateerde stoornissen
Voedings- en eetstoornissen
4. Samenstelling van de praktijk
Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:
Regiebehandelaar 1
Naam: Tanja Bakels
BIG-registratienummer: 09920818316
5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk
5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:
Huisartsenpraktijk(en)
Collegapsychologen en -psychotherapeuten
ggz-instellingen
5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met
(naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)):
Mw. drs. T. Hartog-Kraaieveld, psychotherapeut BIG nr: 99917531016
Mw. drs. L. van Hastenberg, psycholoog NIP
Mw. drs. M. Koleva, psychotherapeut BIG nr: 39919614416
Mw. drs. A. van der Laan, psychotherapeut BIG nr 09920936216
5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk,
tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Ik heb minimaal 4 intervisiegroepen per jaar. Daarin werken we met een agenda, aanwezigheidslijst
en verslag. Onderwerpen die aanbod komen zijn oa: reflectie op eigen handelen adhv
indicatiestellingformulieren, diagnostiek bespreking, bespreken ROM , toepassen
kwaliteitsstandaarden, literatuur besprekingen.
5d. Cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf, ggz-crisisdienst
of voor fysieke aspecten huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp):
1) mijzelf, mw T. Bakels 0624686499
2) huisartsenpost (Amsterdam 0880030600)
5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?
Ja, welke: Indien nodig doe ik een vooraanmelding bij de crisisdienst in overleg met HAP.
5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende
zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder:
Mw. E. Hupkens, psychotherapeut BIG nr 09918265716
Dhr. W. Smit, psychotherapeut. BIG nr 29929122816
Mw. A. van Hoogstraten, psychotherapeut. BIG nr 99052524916
Mw. M. Tiller, GZ psycholoog. BIG nr 89928696225
In mijn rol als regiebehandelaar in de ggz werk ik monodisciplinair. Voor het behouden van mijn
registratie als beroepsbeoefenaar en de verplichtingen die voortvloeien uit de visitatie van mijn
beroepsvereniging (LVVP) neem ik deel aan 2 lerende netwerken met mijn collega’s uit dezelfde
beroepsgroep. Deelname aan extra multidisciplinaire lerende netwerken gaat ten koste van de zorg
aan patiënten vanwege de benodigde tijd en inspanningen die daarvoor nodig zijn. Daarom beperk ik
mij tot de lerende netwerken die ik hier heb aangegeven.
5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren:
6 bijeenkomsten per jaar. (12 uur). Hierin wordt gewerkt met
met een agenda, aanwezigheidslijst, verslag.
Onderwerpen die besproken worden: reflectie op eigen handelen aan de
hand van bespreking indicatieformulieren, reflectie op basis van beschikbare data over onze
praktijkvoering, kwaliteitsstandaarden, diagnostiek.
Collegiaal Overleg:
Binnen de praktijk is er ruimte op aanvraag voor collegiaal overleg, meest besproken is diagnostiek
en reflectie
6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg
Heeft u een contract met de zorgverzekeraar?
Nee
7. Behandeltarieven:
Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Link naar website met de behandeltarieven, en eventueel no-show voorwaarden en no-show tarief:
www.psychologiepraktijk-amsterdam.nl
8. Kwaliteitswaarborg
Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of
branche/beroepsvereniging:
Intervisie
Visitatie
Bij- en nascholing
De beroepscode van mijn beroepsvereniging
Link naar website met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van uw beroepsgroep:
https://lvvp.info/over/de-vereniging/kwaliteitsbeleid/
Organisatie van de zorg
9. Klachten- en geschillenregeling
Mijn cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij mij of bij
(naam en contactgegevens klachtenfunctionaris):
https://lvvp.info/voor-clienten/wat-als-ik-ontevreden-ben-de-behandeling/
Mail u naar klachten@cbkz.nl.
Bel naar tel. (088) 0245 150.
Het adres van CBKZ voor (aangetekende) post is CBKZ, Antwoordnummer 570, 4200 WB Gorinchem.
De klachtenfunctionaris neemt binnen 2 werkdagen contact met u op.
U vindt de LVVP-klachtenregeling in het kader van de Wkkgz hier.
Link naar website:
https://www.lvvp.info/voor clienten/hoet-e-handelen-bijklachten-over-de-behandelaar/
10. Regeling bij vakantie en calamiteiten
10a. Cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij
Naam vervangend behandelaar:
Mw. drs. T. Hartog-Kraaijeveld, psychotherapeut BIG nr: 99917531016
10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens
overlijden of andere calamiteiten:
Ja
II. Het zorgproces - het traject dat de cliënt in de praktijk doorloopt
11. Wachttijd voor intake en behandeling
Cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling en begeleiding via deze link
of document (en kunnen deze telefonisch opvragen).
Link naar wachttijden voor intake en behandeling: https://www.psychologiepraktijk-amsterdam.nl/
12. Aanmelding en intake/probleemanalyse
12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische
aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de cliënt):
Patiënt kan zich aanmelden op twee manieren:
a) telefonische aanmelding bij mijzelf.
b) patiënt verstuurd een contact bericht via mijn website en wordt door mij teruggebeld binnen 3
werkdagen.
Na dit tel contact, wordt patiënt indien gewenst op de wachtlijst geplaatst.
Vervolgens wordt patiënt door mij na wachttijd, telefonisch uitgenodigd voor een intakegesprek.
12b. Ik verwijs de cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend zorgaanbod of
terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk geen passend
aanbod heeft op de zorgvraag van de cliënt:
Ja
13. Behandeling en begeleiding
13a. De cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de behandeling (naam
en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de cliënt):
Ja
13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een
afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer),
tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Ja
13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de cliënt en –indien van toepassing en met
toestemming van de cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling en begeleiding. Ik
doe dat als volgt:
Na intake, bespreek ik het intake-verslag en behandelplan met patiënt, en tekent de patient voor
akkoord.
Patient tekent toestemmingsformulier verzenden verslag na intake en overleg met huisarts.
Patient tekent toestemmingsformulier (indien van toepassing) te overleggen met derden, zoals:
eerdere behandelaar of andere betrokken hulpverleners.
13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord
(zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM):
Ik typeer de zorgvraag met behulp van de HONOS+ en bespreek de voortgang van de
behandeling met de client, daarin wordt de afname van de SCL-90 eveneens besproken en de
gestelde doelen uit het behandelplan.
13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de cliënt (en eventueel zijn naasten en/of
medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als
standaardperiode hanteer ik hiervoor:
1 x per 3 maanden
13f. Ik meet de tevredenheid van mijn cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe):
Ik meet de cliënttevredenheid meet als vast onderdeel van evaluatiemomenten en bij afsluiting
middels een vragenlijst.
14. Afsluiting/nazorg
14a. Ik bespreek met de cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de behandeling en
begeleiding en de mogelijke vervolgstappen:
Ja
14b. De verwijzer wordt hiervan door de regiebehandelaar in kennis gesteld middels een
afrondingsbrief, tenzij de cliënt hiertegen bezwaar maakt:
Ja
14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik
informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde
resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de cliënt hier bezwaar tegen maakt:
Ja
Omgang met cliëntgegevens
15. Omgang met cliëntgegevens
15a. Ik vraag om toestemming van de cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de behandeling
betrokken professionals:
Ja
15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe
geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en
huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld),
het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij
materiële controle):
Ja
15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn
zorgverzekeraar/NZa:
Ja
III. Ondertekening
Naam: Tanja Bakels
Plaats: Amsterdam
Datum: 26-9-2025
Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening,
handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut
naar waarheid heb ingevuld:
Ja